منتظران ظهور

گامی هر چند کوچک در جهت تعجیل در فرج امام زمان عج

۴۰ مطلب توسط «سید علیرضا هاشمی مدنی» ثبت شده است

از رحمت و بخشش خداوند نومید نشوید ...

بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.

سوره زمر-آیه 53

Say: "O my Servants who have transgressed against their souls! Despair not of the Mercy of Allah: for Allah forgives all sins: for He is Oft-Forgiving, Most Merciful.

خداوند همه گناهان را مى آمرزد

به دنبال تهدیدهاى مکررى که در آیات گذشته در مورد مشرکان و ظالمان آمده بود در این آیات راه بازگشت را توأ م با امیدوارى به روى همه گنهکاران مى گشاید زیرا هدف اصلى از همه این امور تربیت و هدایت است نه انتقامجوئى و خشونت ، با لحنى آکنده از نهایت لطف و محبت آغوش  رحمتش را به روى همگان باز کرده و فرمان عفو آنها را صادر نموده

ادامه مطلب...
۰۶ تیر ۹۶ ، ۰۰:۵۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

دروغگو کم حافظه میشود...دروغگویان به آیات خدا ایمان ندارند

۲۵ دی ۹۵ ، ۰۰:۱۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

دریای شور و شیرین

دریای شور و شیرین

سوره مبارکه فرقان آیه 53:

« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

اقیانوس شناسان به تازگی کشف کرده اند که وقتی دو دریا به هم می رسند با یک دیگر ترکیب نمی شوند آب دو دریای همسایه به دلیل وجود نیروی کشش سطحی ترکیب نمی شوند.

آب دریاهای مختلف غلظت های متفاوتی با هم دارند.و کشش سطحی ایجاد می کنند گویی که دیواره نازکی بین آن دو برپا شده است.

در اقیانوس اطلس جریان آب شیرینی وجود دارد که آن را گلف استیریم می نامند این جریان عظیم از سواحل آمریکای مرکزی حرکت می کند و سراسر اروپا را طی می کند و به سواحل اروپای شمالی می رسد.عرض این جریان 150 کیلومتر و عمقش حدود 800 متر و سرعتش 160 کیلومتر می باشد.و حرارت آن با آبهای اطرافش 10 تا 15 درجه تفاوت دارد و در آنجا هزاران کیلومتر آب وجود دارد که با آبهای اطراف خود مخلوط نمی شوند.و در آنها موجودات زنده هم زندگی می کنند.

این خاصیت در بسیاری از رودخانه ها از جمله رودخانه های کشور خودمان نیز وجود دارد.

همچنین در کشور مصر نیز هیئتی اکتشافی از دانشگاه مصر دریافتند که آبهای خلیج عقبه از نظر خواص شیمیایی و فیزیکی با آبهای دریای احمر تفاوت دارند و با آن مخلوط نمی شوند همچنین در جایی که دریای احمر به اقیانوس هند می رسد نیز این خاصیت وجود دارد.

این پدیده در دریاری مدیترانه و اقیانوس اطلس که در تنگه جبل الطارق به هم می رسد دیده می شود اما به دلایلی مانند دما میزان شوری و شیرینی از هم جدا می شوند.

تصویر مربوط به تنگه جبل الطارق است که 13 کیلومتر بین دریای مدیترانه و آتلانتیک مرز وجود دارد که از همدیگر جدا می شوند و از هم جدا نمی شوند.

در شهر توریستی اسکاگن در دانمارک در جایی که دریای بالتیک و شمالی به هم می پیوندند این پدیده دیده می شود.

۲۶ آذر ۹۵ ، ۱۱:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

نکند ما هم مانند کوفیان باشیم...

متاسفانه به دلیل شروع سال تحصیلی جدید فعالیت وبلاگ بسیار کمترشده اما سعیم را برای بروزرسانی وبلاگ میکنم در 

عزاداری هاتون این بنده حقیر را فراموش نکنید 

التماس دعا

۰۶ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

امن یجیب المضطر اذا دعاه...

یا کسی که دعای مضطرّ را اجابت می‌کند و گرفتاری را برطرف می‌سازد، و شما را خلفای زمین قرارمی‌دهد؛ آیا معبودی با خداست؟! کمتر متذکّر می‌شوید!

سوره نمل-آیه62

Who hears the cry of the anguished (soul) when it calls to Him, and relieves its suffering? And who made you trustees on the earth? Is there any other god along with God? How little it is that you reflect!

در روایات مى خوانیم : نمونه ى مضطرّ واقعى ، امام زمان (عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف ) است و بدترین سوء ((و یکشف السوء))، سلطه ى کفّار است که در زمان آن حضرت برطرف مى شود و نمونه ى ((یجعلکم خلفاء)) حکومت صالحان در آن زمان است .(436)

هر جا که دعاى ما مستجاب نشود، دلیلى دارد، همچون :

الف : دعاى ما، طلبِ خیر نبوده وما گمان مى کردیم خیر است . (زیرا دعا، یعنى طلبِ خیر)

ب : نحوه ى درخواست ، جدّى و همراه با درماندگى نبوده است .

ج : در دعا اخلاص نداشته ایم ، یعنى اگر به درگاه خداوند رو کرده ایم ، به دیگران نیز چشم امید داشته ایم .

البتّه گاهى به جاى استجابتِ آنچه مى خواهیم ، خداوند حکیم 

ادامه مطلب...
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۵۶ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است؟

رنگ خدایى (بپذیرید: رنگ ایمان و توحید و اسلام.) و چه رنگى از رنگ خدایى بهتر است؟! و (بگویید) ما تنها او را عبادت مى کنیم.

سوره بقره آیه 138

"We have taken the colouring of God; and whose shade is better than God's? Him alone we worship."

((صبغه الله ، و من احسن من اللّه صبغه ؟)) کلمه (صبغه ) از ماده (ص - ب - غ ) است ، و نوعیت را افاده مى کند، یعنى مى فهماند این ایمان که گفتگویش مى کردیم ، یک نوع رنگ خدائى است ، که ما بخود گرفته ایم ، و این بهترین رنگ است ، نه رنگ یهودیت و نصرانیت ، که در دین خدا تفرقه انداخته ، آنرا آنطور که خدا دستور داده بپا نداشته است .

((و نحن له عابدون )) این جمله کار حال را مى کند، در عین حال بمنزله بیانى است براى ((صبغة اللّه و من احسن ))، و معنایش این است که (در حالیکه ما تنها او را عبادت مى کنیم ، و چه رنگى بهتر از این ؟ که رنگش بهتر از رنگ ما باشد).

ترجمه تفسیر المیزان -جلد 1- صفحه472

۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۶ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

آگاه باشید تنها با یاد خدا دلها آرامش می یابد

آنها کسانی هستند که ایمان آورده‌اند، و دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است؛ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش می‌یابد!

سوره رعد-آیه28

Those who have believed and whose hearts are assured by the remembrance of Allah. Unquestionably, by the remembrance of Allah hearts are assured."

توضیحى درباره اینکه دلها فقط به ذکر خدا آرام مى گیرند

و در اینکه فرمود: ((الا بذکر اللّه تطمئن القلوب )) تنبیهى است براى مردم به اینکه متوجه پروردگار خود بشوند و با یاد او دلهاى خود را راحت سازند، چون آدمى در زندگى خود هدفى جز رستگارى به سعادت و نعمت نداشته ، و بیمى جز از برخورد ناگهانى شقاوت و نعمت ندارد، و تنها سببى که سعادت و شقاوت و نعمت و نقمت به دست اوست همان خداى سبحان است ، چون بازگشت همه امور به اوست ، و او است که فوق بندگان و قاهر بر آنان و فعال ما یشاء و ولى مؤ منین و پناهندگان به اوست ، پس یاد او براى نفسى که اسیر حوادث است و همواره در جستجوى رکن وثیقى است که سعادت او را ضمانت کند،

ادامه مطلب...
۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

چه چیزی نزد خدا احترام و ارزش دارد ؟

گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست

سوره حجرات-آیه 13 

Indeed, the most noble of you in the sight of Allah is the most righteous of you

چه چیزی نزد خدا احترام و ارزش دارد ؟

تا قبل از این جمله می‏فرمود : مردم از این جهت که مردمند همه با هم برابرند ، و هیچ اختلاف و فضیلتی در بین آنان نیست ، و کسی بر دیگری برتری ندارد ، و اختلافی که در خلقت آنان دیده می‏شود که شعبه شعبه و قبیله قبیله هستند تنها به این منظور در بین آنان به وجود آمده که یکدیگر را بشناسند ، تا اجتماعی که در بینشان منعقد شده نظام بپذیرد ، و ائتلاف در بینشان تمام گردد ، چون اگر شناسائی نباشد ، نه پای تعاون در کار می‏آید و نه ائتلاف ، پس غرض از اختلافی که در بشر قرار داده شده این است

ادامه مطلب...
۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

لیله القدر خیر من الف الشهر ...

به نام خداوند بخشنده مهربان

ما این قرآن عظیم الشأن را در شب قدر نازل کردیم.و چه تو را به عظمت این شب قدر آگاه تواند کرد؟شب قدر از هزار ماه بهتر و بالاتر است.در این شب فرشتگان و روح (یعنی جبرئیل) به اذن خدا (بر مقام ولایت نبی و امام عصر علیه السّلام) از هر فرمان و دستور الهی نازل می‌شوند (و سرنوشت و مقدرات خلق را نازل می‌گردانند).این شب (رحمت و) سلامت و تهنیت است تا صبحگاه.

سوره قدر

In the Name of God, the Merciful, the Compassionate

Behold, We sent it down on the Night of Power;And what shall teach thee what is the Night of Power?The Night of Power is better than a thousand months;in it the angels and the Spirit descend, by the leave of their Lord, upon every command.Peace it is, till the rising of dawn.

مجموعه آداب و اعمال شب نوزدهم رمضان و شب قدر که از کتاب مفاتیح‌الجنان گردآوری شده است را در ادامه می‌خوانید:
ادامه مطلب...
۰۴ تیر ۹۵ ، ۲۲:۱۰ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

آیا به آبی که می نوشید توجه می کنید؟

آیا آبی را که شما می‌نوشید متوجهید؟آیا شما آن آب را از ابر فرو ریختید یا ما نازل ساختیم؟اگر می‌خواستیم آن آب را شور و تلخ می‌گردانیدیم، پس چرا شکرگزاری نمی‌کنید؟!

سوره واقعه-آیات68الی70

Have you considered the water you drink?Did you send it down from the clouds, or did We send it?Did We will, We would make it bitter; so why are you not thankful?

montazeran-e-zohoor.blog.ir

۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۳۷ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی