منتظران ظهور

گامی هر چند کوچک در جهت تعجیل در فرج امام زمان عج

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است؟

رنگ خدایى (بپذیرید: رنگ ایمان و توحید و اسلام.) و چه رنگى از رنگ خدایى بهتر است؟! و (بگویید) ما تنها او را عبادت مى کنیم.

سوره بقره آیه 138

"We have taken the colouring of God; and whose shade is better than God's? Him alone we worship."

((صبغه الله ، و من احسن من اللّه صبغه ؟)) کلمه (صبغه ) از ماده (ص - ب - غ ) است ، و نوعیت را افاده مى کند، یعنى مى فهماند این ایمان که گفتگویش مى کردیم ، یک نوع رنگ خدائى است ، که ما بخود گرفته ایم ، و این بهترین رنگ است ، نه رنگ یهودیت و نصرانیت ، که در دین خدا تفرقه انداخته ، آنرا آنطور که خدا دستور داده بپا نداشته است .

((و نحن له عابدون )) این جمله کار حال را مى کند، در عین حال بمنزله بیانى است براى ((صبغة اللّه و من احسن ))، و معنایش این است که (در حالیکه ما تنها او را عبادت مى کنیم ، و چه رنگى بهتر از این ؟ که رنگش بهتر از رنگ ما باشد).

ترجمه تفسیر المیزان -جلد 1- صفحه472

۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۶ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

آگاه باشید تنها با یاد خدا دلها آرامش می یابد

آنها کسانی هستند که ایمان آورده‌اند، و دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است؛ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش می‌یابد!

سوره رعد-آیه28

Those who have believed and whose hearts are assured by the remembrance of Allah. Unquestionably, by the remembrance of Allah hearts are assured."

توضیحى درباره اینکه دلها فقط به ذکر خدا آرام مى گیرند

و در اینکه فرمود: ((الا بذکر اللّه تطمئن القلوب )) تنبیهى است براى مردم به اینکه متوجه پروردگار خود بشوند و با یاد او دلهاى خود را راحت سازند، چون آدمى در زندگى خود هدفى جز رستگارى به سعادت و نعمت نداشته ، و بیمى جز از برخورد ناگهانى شقاوت و نعمت ندارد، و تنها سببى که سعادت و شقاوت و نعمت و نقمت به دست اوست همان خداى سبحان است ، چون بازگشت همه امور به اوست ، و او است که فوق بندگان و قاهر بر آنان و فعال ما یشاء و ولى مؤ منین و پناهندگان به اوست ، پس یاد او براى نفسى که اسیر حوادث است و همواره در جستجوى رکن وثیقى است که سعادت او را ضمانت کند،

ادامه مطلب...
۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی

چه چیزی نزد خدا احترام و ارزش دارد ؟

گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست

سوره حجرات-آیه 13 

Indeed, the most noble of you in the sight of Allah is the most righteous of you

چه چیزی نزد خدا احترام و ارزش دارد ؟

تا قبل از این جمله می‏فرمود : مردم از این جهت که مردمند همه با هم برابرند ، و هیچ اختلاف و فضیلتی در بین آنان نیست ، و کسی بر دیگری برتری ندارد ، و اختلافی که در خلقت آنان دیده می‏شود که شعبه شعبه و قبیله قبیله هستند تنها به این منظور در بین آنان به وجود آمده که یکدیگر را بشناسند ، تا اجتماعی که در بینشان منعقد شده نظام بپذیرد ، و ائتلاف در بینشان تمام گردد ، چون اگر شناسائی نباشد ، نه پای تعاون در کار می‏آید و نه ائتلاف ، پس غرض از اختلافی که در بشر قرار داده شده این است

ادامه مطلب...
۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علیرضا هاشمی مدنی